søndag den 1. april 2012

Intuition eller ego – hvad lytter du til?

Lær at kende forskel på, hvornår du bruger din intuition og hvornår dit ego er på spil.
En tarotlægger sagde engang til mig midt under en seance: ”Mærk dig mine ord!” efterfulgt af et såkaldt løftet-pegefinger-budskab. Jeg kunne nærmest høre tordenen brage over mit hoved og se verden falde sammen, hvis jeg ikke gjorde som hun sagde.

Jeg kan ikke huske, hvad det var jeg skulle mærkes med, for MÅDEN hun sagde det på gjorde mig helt paf.

Nu arbejder jeg selv med intuitionen som redskab, så i dag ved jeg godt, hvad der skete: Hun lyttede til sit ego i stedet for sin intuition.


    Gør du også det?
      Det kan ske for selv den bedste, men du kan træne dig i at lytte mere til din intuition, og til at skelne dine intuitive beskeder fra dit ego.

      Her er en simpel vejledning, som hjælper dig med at lytte til din intuition frem for dit ego. Det er en metode, jeg selv er blevet trænet i og bruger i mine konsultationer.

      Sådan gør du:
      Næste gang, du lægger tarotkort for andre, eller yder anden rådgivning/sparring, så mærk efter om det, du kommunikerer til den anden får dig til at ville løfte din pegefinger.


      Ypperstepræstinden er arketypen for den
      kvindelige mystik som f.eks. din intuition
      F.eks. a la:
      ”Det ville også være godt for dig...at tabe dig” (spirituelt set er det ligegyldigt hvad vi vejer, hvordan vi ser ud eller, hvor meget vi tjener)

      ”Du burde gøre/tænke på....” (burde er klart et no go-ord, da det fjerner os fra det, vi har lyst til)

      "Pas nu på...” (Bekymringer og advarsler er ofte baseret på frygt i stedet for kærlighed)

      Hvis du kan mærke skolelærerindens pegefinger (egoet) tage over, så stop op et øjeblik og mærk efter igen. Tænk for dig selv: ”Hvad ville være det bedste råd til xxx lige nu? Lyt indad og vær åben.

      Sig det første du tænker på eller føler, også selvom det ikke giver mening for dig. Nu er du på intuitionens vej igen... (Intuitive svar giver ofte ikke mening for budbringeren. Men de skulle gerne give mening for modtageren – spørg!)



      Kunne du godt tænke dig at blive bedre til at komme i kontakt med din intuition?

      Lige nu lancerer jeg kurset Intuitiv Tarot Grundkursus, hvor du lærer at tolke tarotkort intuitivt i 3 nemme trin. Måske noget for dig? Så se nærmere her.

      Ingen kommentarer:

      Send en kommentar