søndag den 1. april 2012

Hvorfor 1/2 time ikke er nok

Hvert år siger jeg nej!

Hvert år i polterabend-sæsonen er der en pige, der ringer og spørger, om jeg ikke kan komme forbi og lægge et tarotoplæg for hendes veninde på ½ time (i stedet for en time). 

Og hvert år siger jeg nej. (Okay, en enkelt gang sagde jeg ja, men de ombestemte sig heldigvis halvvejs og ville alligevel gerne have den sidste halve time med).

Hvorfor siger jeg nej? 
Hvad bilder jeg mig ind? 
Måske har de kun råd til 30 minutter.

Måske. Men det handler om autencitet. Om at lytte til sin intuition og kun sige ja til det, jeg kan stå inde for professionelt.


Hvordan med dig? 

Siger du ja til jobs, opgaver, vennetjenester, som du ved, at du ikke kan stå inde for? Selvom du ved, at du er nødt til at bruge dobbelt så lang tid, som de vil give dig eller betale dig for? 

Af frygt for at:
  • miste kunder
  • miste veninder
  • miste jobbet eller (gud forbyde det) kæresten?
Jeg er helt afklaret med, hvorfor det er bedst, at jeg siger nej til kun ½ times tarot til en polterabend.

Det er fordi, at der skal være tid til, at veninderne også kan trække et tarotkort hver (det er trods alt dem, der betaler). Det betyder nemlig at:

  • De har mere at snakke om bagefter, når alle har deltaget i den samme proces (med at trække et tarotkort og få en tolkning).
  • Det tager fokus væk fra den kommende brud, så hun kan summe over sit eget oplæg i fred OG det er sjovt for hende at høre, hvad tarotkortene har at fortælle de andre.


Er du afklaret, når du (endelig) siger nej?
Eller har du en nagende fornemmelse af at svigte, hver gang du drister dig til at sige fra?

Vil du gerne kunne sige nej, når du kan mærke, at det er det rigtige for dig?

Så gør sådan her:
Næste gang du kan mærke din intuition fortælle dig noget (du ved, når du får ondt i maven, mærker et stik i brystet eller har lyst til at skrige NEJ!), så skriv ned, hvorfor. Hvorfor er det ikke hensigtsmæssigt, at du siger ja? Grunden kan både handle om dig og om det, du skal.

Eksempel:Du bliver spurgt om du ikke vil tage en ekstra tjans på jobbet, men du har faktisk ikke tid/lyst/mulighed. Skriv ned, hvorfor. Hvorfor har du ikke tid? Er det reelt (du har en 100% booket kalender) eller føles det bare ikke sådan (fordi du har andre behov)?

Handler det om, at du ikke får tid/penge nok til opgaven, så du må gå på kompromis med din professionalisme? Hvorfor er det ikke godt for din arbejdsgiver/kunde, at du siger ja lige nu?

Når du er afklaret med, hvorfor du siger nej, er det meget nemmere at gøre det. Ofte siger vi ja, fordi vi ikke synes at vi har en god nok grund til at sige nej. Det skal være slut nu. Nu skal du rent faktisk til at lytte til din intuition OG tage den alvorligt. 

Tør du? I dare you! Fordi jeg ved, at du bliver glad for det i længen.


Kunne du tænke dig at få endnu mere intuition i dit liv, så du kan træffe bedre beslutninger?
Så tilmeld dig kurset Intuitiv Tarot Grundkursus, hvor du lærer at åbne for kontakten til din intuition, så du bliver god til at mærke og lytte efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar